donderdag 28 maart 2013

studeren studeren studeren...

Jep. Het leven van een student is geen krentenbol (al komt dat van mij de laatste tijd dicht in de buurt), maar nu is het 'time to work a little bit harder'.





Zoals je misschien wel weet studeer ik MWD (Maatschappelijk Werk en Dienstverlening). Ik zit nu in mijn tweede jaar en heb in februari mijn stage afgerond, waardoor ik nu 2 a 3 dagen in de week vrij ben! Vandaar dat het bij mij wel meevalt hoe zwaar ik het heb. Toch begin ook ik hem nu wel een beetje te stressen. Over anderhalve week heb ik mijn eerste tentamen van deze periode en over 2 weken de tweede. Dan zul je denken: 'Ach! Maar 2 tentamens? Makkie!'. Nou nee dus. De vorige periode ben ik me vergeten in te schrijven voor de kennistoets -.- en dus moet ik er deze periode 2. Die toets gaat over alles wat je die periode geleerd hebt, dus ik ga in één week een half jaar informatie oprakelen. How much fun is that!?
Ook heb ik nog 2 verslagen  over "teamwork" die ik moet inleveren. "teamwork" tussen haakjes ja, want mijn team workt niet zo er samen. Helaas. We zijn allemaal een beetje té verschillend en vooral voor een pietje precies als ik is dat aardig frustrerend.

Op dit moment zit ik op mijn bedje met aan de ene kant 2 schriften, sticky notes en een oersaai studieboek van 450 pagina's, heb ik op mijn schoot mijn oude laptop (want mijn andere is helaas weer terug naar de maker), waarop ik blog en powerpoints bekijk en verslagen maak tegelijk en liggen mijn telefoon en wat markeerstiften aan de rechterkant. Super geordende student toch!

Na deze klaagwaterval ga ik met frisse moed weer aan de studie en hoop ik jullie verblijdt te hebben met deze peptalk als jij ook aan het studeren bent. Je kunt het!

Lieve lieve liefs, Danielle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten