vrijdag 17 mei 2013

Eurovisie songfestival


Misschien ben ik de enige, misschien ook niet, maar ik vind het songfestival echt top. Natuurlijk wel alleen als Nederland meedoet, dat houd het wel spannend. Daarom ben ik ook blij dat Anouk door is naar de volgende ronde.


Dit jaar speelt het zich af ik Malmö in Zweden. Dit natuurlijk, omdat dit het winnende land is van vorig jaar met het mooie nummer Euphoria van Loreen. Dit vond ik een echte terechte winnares en het liedje heb ik afgelopen zomer (en nogsteeds) vaak langs horen komen.


Dit jaar was ik er niet helemaal bij met mijn hoofd. Ik heb de voorrondes dinsdag natuurlijk wel gezien, maar ben gisteren helemaal vergeten te kijken. Zaterdag zal ik met een hapje en een drankje voor de buis zitten om te kijken hoe onze Anouk het er van af brengt. Naar mijn idee zal ze wel hoog moeten eindigen aangezien er veel populaire berichten zich over haar verspreiden.
Van Loreen was zij een van de favorieten en ik hoorde gisteren op RTL Boulevard dat na het nummer van Denemarken haar nummer het meest gedownload is. Dat lijkt me toch erg positief!

Ik moet zeggen dat haar nummer Birds me in het begin niet erg aansprak, maar hoe vaker ik het hoor, hoe leuker ik het vind en blijft het in mijn hoofd hangen.

Ze zag er ontzettend  ontspannen uit en laten we hopen dat ze het weer zo goed doet in de finale.
Wat ik zo leuk vind aan Anouk is dat ze altijd zichzelf blijft en gewoon lekker doet wat ze zelf leuk vind. Dat liet ze ook wel weer zien in haar outfit, die ik overigens hartstikke leuk vind. Hiermee laat ze zien dat ze achter haar nummer staat en geen poespas nodig heeft om een goed optreden te geven.

Laten we voor haar duimen zaterdag.

Liefs, Daniëlle


1 opmerking: