zaterdag 18 mei 2013

Pinksteren


Morgen is het Pinksteren en eigenlijk hoor ik ieder jaar weer mensen vragen: Waarvoor is Pinksteren eigenlijk? Ik heb het opgezocht en wat gaan we doen?
Met Pasen vieren we dat Jezus is opgestaan. Met Hemelvaart (zoals het woord al zegt) wordt herdacht dat Jezus 'naar de hemel is gevaren', maar dan heb je nog Pinksteren. 
Met Pinksteren wordt de uitstorting van de Heilige Geest herdacht en hiermee wordt ook het begin van de christelijke kerk gemarkeerd en kun je het zien als de eerste christelijke opwekking.
Aha! Best belangrijk dus, aangezien het christelijke geloof een grote rol speelt in de Nederlandse cultuur.

de official trailer

aftermovie van vorig jaar 

Voor velen van ons zal Pinksteren toch vooral gezien worden als een dagje langer weekend en leuke dingen doen met (hopelijk) mooi weer.
Zo ook ik. In Enschede is er met Pinksteren een groot festival met verschillende soorten muziek genaamd Freshtival! Hier zal ik het eerste dagdeel achter de bar staan en daarna kan ik zelf ook lekker het festival op.  

Ook heb ik gehoord van volksfeesten, pinksterfeesten, etc. Achja nu weten we waarom we feesten toch?

Ik hoop nog steeds op mooi weer en dit wordt ook voorspeld, alleen geloof ik dit weerbericht nog niet helemaal. Maar ik hoop het zeker en wens jullie allemaal een hele fijne Pinksteren met 20 graden en zon!

Liefs, Daniƫlle

1 opmerking:

  1. Best raar dat er toch heel veel mensen zijn die niet eens weten wat het inhoudt! Goed dat je hier iets over hebt geschreven:)

    BeantwoordenVerwijderen