maandag 15 april 2013

Time to clean your room


Het is weer eens zover.. Ik weet niet meer hoe de vloer van mijn kamer er uit ziet en dus de hoogste tijd voor een grote schoonmaak. Waar in vredesnaam te beginnen en hoe maak je het wat minder vreselijk? Maak er het beste van met deze structuur en enkele tips!




Stappenplan voor het opruimen van je kamer:
1. Mijn kamer ligt, wanneer hij nodig opgeruimd moet worden, vol met overal kleren. Maak dus stapeltjes: Schone kleding en kleding voor in de was. Dit scheelt bij mij meestal al een heleboel rotzooi!
2.  Notities die niet meer van toepassing zijn, snoeppapiertjes, lege flesjes, enz. Gooi alles in de prullenbak. Ook servies wat je van beneden hebt meegenomen, breng dit eerst terug naar beneden.
3. Overige dingen die op de grond liggen, berg dit op waar het hoort te liggen.

E606d4d4d082b978bcaf81bec0e069d8_large

4. Nu kan het echte schoonmaken beginnen. Deel je kamer op in aparte stukken die je los van elkaar gaat aanpakken. Pak alles om de beurt aan, anders komt alles weer door elkaar te liggen en is aan het einde alsnog je doel niet bereikt.
5.  Nu is het tijd om schoon te maken, neem een emmertje met een lekker sopje en een doekje mee naar je kamer en poetsen maar. Het geeft altijd een fijn gevoel dat je kamer aan het einde van de schoonmaakbeurt helemaal fris ruikt. Mijn voorkeur ligt bij schoonmaakmiddel met de geur van Eucalyptus, zo lekker fris!
6. Stofzuigen. (Nog een tip voor de lady’s die aan het oefenen zijn om op hakken te lopen: trek pumps aan tijdens het stofzuigen. Je moet je meestal in allerlei bochten wringen om overal bij te kunnen, dus een betere manier om het te oefenen is er niet toch?)
7. Nu heb je alles schoon en moet je kledingkast nog gebeuren. Tsja.. Kennen jullie het gevoel dat je niet weet wat je aan moet trekken, dan iets uit de kast pakt, dat is het toch niet en het dan hupsakee terug in de kast gooit? Dit is bij mij altijd het probleem, dus alles moet opnieuw opgevouwen worden. Dan gooi ik eerst alles uit de kast op de grond (dit doe ik dus op het laatst, want dan is de vloer schoon) en maak ik weer nette stapels. Meteen een goed moment (als je veel tijd hebt) om ook je kast uit te zoeken.
8. Als het goed is heb je nu alles klaar en kun je genieten van een schone kamer en een voldaan (of uitgeput) gevoel.

Dit alles natuurlijk wel met een playlist van je favoriete nummers op de achtergrond en jij luidkeels meezingend.

Ik hoop dat je wat aan mijn opruimtips hebt en ik ga aan de slag!

Liefs, Danielle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten